sunnuntai 17. toukokuuta 2015

DIY: Maalipintaa jakkaroille

Meillä on kaksi perittyä vanhaa jakkaraa, joiden maalaamisesta olen haaveillut jo muutaman vuoden. Tiesin että muutettuamme, kun aikaa ja paikka (pääseepi pihalle/autotalliin) on, toteutan ideani.



Tänä viikonloppuna hioin ja maalasin jakkarat, ja olen lopputulokseen todella tyytyväinen! Nyt ne(kin) sopivat meille kuin nenä päähän (olen kohta loppuunkuluttanut tuonkin sanonnan..).






Ulkomaalisuti ei tosin ollut ehkä paras mahdollinen sileän pinnan saamiseksi, mutta eipä tuo rosoisuus haittaa, ovatpahan itsetehdyn näköisiä! ;) 



Maalasin jakkarat ensin vain mustavalkoiseksi, mutta yön yli nukuttuani ja Paintilla ideani visualisoituani tulin siihen tulokseen, että lisään kolmattakin väriä, eli harmaata. 




Ja jep, mun silmääni perfect. Mä muuten tosi usein piirrän/väritän/muokkaan ideoitani Paintilla, mm. meidän ulko-ovi ja talon väri on valittu Paintin avustamana. :D




Maalit, sudit, hiomapaperi ja jakkarat löytyivät valmiina omasta takaa, joten tämä lysti kustansi tällä erää tasan 0 euroa. ;) Valkoinen ja harmaa maali ovat tasan samoja mitä meiltä jo seinistä löytyy, joten jakkara mätsää sisutukseen täydellisesti.